Søk
Søk

Hemson.no drives av Hemson Sverige AB

Reginastigen 27 D, 141 32 Huddinge, Sverige

MVA-nummer: SE559270827401

Telefon: +46 8 124 55 111

E-post: [email protected]

Ved en bestilling godtar kunden disse vilkårene, som kan endres når som helst.

Advarsel
Vi tar ikke ansvar for feil eller utelatelser på vårt nettsted, inkludert trykkfeil, stavefeil og feil som kan oppstå under oppdateringer. Vi garanterer ikke at lagerbeholdningen er korrekt. Hvis det skulle oppstå en uventet situasjon der et produkt du har bestilt ikke lenger er tilgjengelig, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. I et slikt tilfelle vil kundeservicen vår ta kontakt med deg. Vennligst merk at bildene på vår nettbutikk kun er illustrasjonsbilder og kan avvike fra det faktiske produktet når det gjelder utseende, farge og design.

Aldersgrense
For å handle på hemson.no må du være minst 18 år gammel eller ha samtykke fra en foresatt.

Priser

Alle priser i vår nettbutikk inkluderer merverdiavgift.

Prisene inkluderer ikke fraktkostnader, med mindre annet er spesifisert. Fraktkostnadene vil bli oppdatert i handlekurven.

Bestilling og betaling

På www.hemson.no kan du handle døgnet rundt, syv dager i uken. Vi kan midlertidig stenge nettstedet for oppdateringer eller vedlikeholdsarbeid.

Velg ønskede produkter og legg dem i handlekurven. Du kan når som helst endre innholdet i handlekurven før kjøpet og sjekke prisene. Fraktkostnadene vil bli lagt til bestillingen før kjøpet. Når du er klar til å fullføre kjøpet, går du til kassen, fyller ut dine opplysninger og velger betalings- og fraktmetode. Du kan endre bestillingen frem til bekreftelsen. Etter bekreftelsen behandler Hemson bestillingen din og sender en bestillingsbekreftelse til e-postadressen du har oppgitt. Vennligst oppbevar denne e-posten for fremtidige referanser.

Hos oss betaler du trygt og enkelt med Stripe, som tilbyr en rekke betalingsalternativer.

Stripe-vilkår:

https://stripe.com/en-no/legal/ssa

Levering

Levering av spalokk

Leveringen skjer med POSTEN / BRING. Bestillingen din vil bli levert direkte til adressen du har oppgitt.

Leveringstiden er vanligvis 3-5 dager for bestillinger som legges inn på en ukedag før kl. 11:00.

For å sikre en jevn leveringsprosess gjelder følgende betingelser:

Forhåndsmelding:
Posten / Bring vil sende en forhåndsvarsling via SMS og/eller e-post ved første skanning i NO. For å motta forsendelsen, må du eller noen andre være til stede for å kvittere for varene.

Ute av stand: Hvis du ikke er tilgjengelig på den foreslåtte leveringsdatoen, kan du velge en annen leveringsdato.

Leveringstider: Hverdager 08.00-18.00. Lørdagsleveranser i Oslo-området.

Ingen ID-kontroll: Det kreves ingen identitetskontroll ved mottakelse. Sjåførens signatur brukes som standard.

Retur: Hvis leveringen ikke kan gjennomføres, vil pakken bli sendt tilbake til et Posten / Bring-senter.

Telefon: Et gyldig telefonnummer er obligatorisk. Dette gjør at vi kan sende deg viktig informasjon om leveringen din.

Feil adresse: Hvis adressen er feil, vil pakken bli sendt tilbake til avsenderen.

Levering av andre pakker

Leveringstiden er vanligvis 3-5 dager for bestillinger som legges inn før kl. 11:00 på ukedager.

Leveringsmetode: Bestillingen din vil bli levert direkte til adressen du har oppgitt.

Adresse: Sørg for at du oppgir ditt navn og adresse korrekt, slik at pakken kan adresseres til deg som mottaker.

E-post: Et gyldig e-postadresse er nødvendig. Dette lar oss sende deg viktig informasjon om leveringen din.

Telefon: Et gyldig telefonnummer er obligatorisk. Dette gjør at vi kan sende deg viktig informasjon om leveringen din.

For å sikre en jevn leveringsprosess gjelder følgende retningslinjer:

Varsel: Du vil motta en e-post når bestillingen din har passert den første skanningen på vårt NO-Gateway.

Alternative leveringsalternativer: Hvis du ikke er tilgjengelig på den foreslåtte leveringsdatoen, kan du velge en annen leveringstid eller leveringsmetode.

Proaktiv informasjon: Ved problemer som feil sortering eller forsinkelser, vil du bli informert.

Varsler: Posten / Bring forhåndsvarsling via SMS og/eller e-post ved første skanning i NO.

Leveringstider: Hverdager 08.00-18.00. Lørdagsleveranser i Oslo-området.

Signatur ved levering: Det er ikke nødvendig med identitetskontroll. Sjåførens signatur brukes som standard.

Ved mislykket leveringsforsøk: Hvis leveringen ikke kan fullføres, vil pakken bli sendt til et hentepunkt, der signatur og identitetskontroll er påkrevd.

Feil adresse: Ved feil adresse vil pakken bli sendt tilbake til avsenderen.

Ikke hentet pakke

Pakken vil være tilgjengelig i 7 dager på hentepunktet, og deretter blir den sendt tilbake. For pakker som ikke blir hentet og som sendes tilbake, vil kunden bli belastet returgebyr. Returgebyret er 1,5 ganger fraktkostnadene som kunden betalte ved kjøpet.

Kostnadene vil bli trukket fra det tilbakebetalte beløpet.

Transportskader

Under transporten til kunden er Hemson Sverige AB sammen med den befalte fraktføreren ansvarlig for at varene ankommer uten skader. Ved mottak av forsendelsen er det derfor viktig å kontrollere at varene ikke er skadet. Kunden har kun rett til å sjekke emballasjen ved mottak av varene. Dersom det er skader på emballasjen, må dette noteres før mottak av forsendelsen. Etter mottak av pakken må kunden kontrollere om varene er uskadet. Hvis det har oppstått skader under transporten, må dette umiddelbart, og senest 6 dager etter mottak av leveransen, rapporteres til oss på hemson.no . Skader som rapporteres senere anses som påført etter mottakelsen.

Informer oss via e-post på [email protected] . Ikke glem å ta bilder av skaden og legge disse ved e-posten.

Angrerett og returregler

Retursøknad – Link

I henhold til loven har du rett til å angre kjøpet ditt innen fjorten dager og returnere ett eller flere produkter uten å oppgi noen grunn. For å overholde angreretten, er det tilstrekkelig at du sender meldingen om utøvelse av angreretten før fristen utløper.

Hvis du ønsker å angre kjøpet og returnere ett eller flere produkter, må du informere oss ved å fylle ut returskjemaet.

Vær oppmerksom på at du i tilfelle av angring og retur av ett eller flere produkter, er ansvarlig for returkostnadene. Returkostnadene vil bli trukket fra refusjonen av kjøpesummen. Returkostnadene utgjør 1,5 ganger fraktkostnadene som ble betalt ved kjøpet.

Angreretten begynner fra den dagen du mottar produktene dine. Hvis de 14 dagene for angrerettens frist utløper på en offentlig fridag, lørdag, søndag, julaften eller nyttårsaften, blir fristen forlenget til neste virkedag. For bestillinger som inneholder flere produkter, som er kjøpt i samme bestilling og levert til forskjellige tidspunkter, begynner de 14 dagene fra den dagen du mottok det siste produktet.

Etter at du har mottatt produktene dine, bør du kun bruke dem i den grad det er nødvendig for å bestemme deres art, egenskaper og funksjon.

Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen og sender den tilbake sammen med produktene. Emballasjens tilstand spiller en stor rolle i vurderingen av produktverdien. I tillegg inneholder originalemballasjen viktig informasjon som kan være nødvendig for returprosessen.

Angreretten gjelder ikke for spesialbestillinger. Du vil bli informert før kjøpet, enten på produktinformasjonen på nettsiden eller via e-post, om produktet ditt er en spesialbestilling som ikke dekkes av angreretten. Eksempler på spesialbestillinger er lokk som er laget etter kundens spesifikasjoner.

Refusjon ved utøvelse av angrerett

Refusjonen skjer via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøp av produktene.

Vær oppmerksom på at du i tilfelle av angring og retur av ett eller flere produkter, er ansvarlig for returkostnadene. Returkostnadene vil bli trukket fra refusjonen av kjøpesummen. Returkostnadene utgjør 1,5 ganger fraktkostnadene som ble betalt ved kjøpet.

Etter at vi har mottatt produktene dine, vil vi vurdere om verdien er redusert, og refundere det riktige beløpet.

Kjøpesummen kan reduseres eller holdes tilbake dersom verdien på produktene er redusert på grunn av hendelser som:

•Du har pakket ut produktene.

•Du har allerede brukt produktene.

•Produktene ble skadet under ditt eierskap.

•Du har brukt produktene utover det som var nødvendig for å bestemme deres egenskaper og funksjonalitet

•Produktene ble skadet eller slitt på grunn av feil bruk.

•Du har ikke tatt hensyn til unntakene fra angreretten for denne produkttypen.

Reklamasjon og garanti

I samsvar med EU-lovgivningen og de nasjonale forbrukerlovene i de landene Hemson opererer, gir selskapet en toårig garanti. Denne garantien dekker ikke alle situasjoner, og Hemson har rett til å bestemme om et produkt skal repareres, erstattes eller refunderes, i samsvar med gjeldende forbrukerbeskyttelseslover.

– Garanti

Garantien gjelder kun for opprinnelige material- og produksjonsfeil.

Garantien gjelder ikke for normal slitasje.

Ved påviste skader som kan dokumenteres å være forårsaket av material- eller produksjonsfeil, vil Hemson-garantien enten omfatte reparasjon av produktet, erstatning med et nytt produkt, refusjon eller prisnedsettelse.
I tilfeller der Hemson-garantien ikke gjelder, kan innboforsikringen din være aktuell i stedet. Derfor anbefaler vi alltid at du kontakter forsikringsselskapet ditt for å forsikre deg om at produktene dine er beskyttet gjennom innboforsikringen din.

– Reklamasjon

Reklamasjoner sendes til: [email protected]
Ved reklamasjon må du varsle oss innen rimelig tid etter at du har oppdaget en feil på produktet. Dette gjøres ved å sende en detaljert e-post hvor du beskriver feilen og legger ved bilder samt bestillingsnummer. Noen ganger vil reklamasjoner bli vurdert av våre leverandører, noe som kan forlenge behandlingstiden. Vi har selvfølgelig som mål å finne en løsning så raskt som mulig på eventuelle feil.
Avhengig av situasjonen kan det være nødvendig å sende produktene tilbake til vårt sentrallager.
Hvis reklamasjonen din anses som berettiget, vil Hemson dekke returfraktkostnadene. Hvis reklamasjonen ikke anses som berettiget, er du ansvarlig for returfraktkostnadene.
Om mulig, vennligst returner produktene i deres originale emballasje.

– Hvis Hemson har sendt feil produkt

Hemson har sendt feil produkt – Dette betyr at Hemson ved et uhell har sendt feil produkt, eller at produktet du mottok ikke samsvarer med produktbeskrivelsen.
Hvis du mener at Hemson har sendt feil vare, vennligst varsle oss via e-post på [email protected].

Vårt mål er at du skal være fornøyd, og vi vil gjøre vårt ytterste for å løse situasjonen på best mulig måte. Hvis Hemson faktisk har sendt feil produkt, vil Hemson selvfølgelig dekke returfraktkostnadene samt refusjon av fraktkostnadene som ble belastet ved kjøpet. Hvis Hemson faktisk har sendt riktig produkt, vil Hemson refundere produktbeløpet fratrukket verdifallet på produktet minus returfraktkostnadene (1,5 ganger fraktkostnadene kunden betalte ved kjøpet). Se avsnittet ovenfor om angrerett og returregler.

Høyere makt

Hvis Hemson på grunn av streiker eller andre omstendigheter utenfor partenes kontroll, som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære handlinger, beslagleggelse, ekspropriasjon, valutarestriksjoner, sivile uroligheter, forstyrrelser, mangler i infrastrukturen, generell mangel på varer, redusert tilbud på drivstoff, feil eller forsinkelser i leveranser fra leverandører eller produsenter eller andre omstendigheter som er utenfor Hemsons kontroll, ikke er i stand til å gjennomføre leveransen eller tvangsutvekslingen og en slik forpliktelse virker urimelig, er Hemson fritatt fra ethvert ansvar.

Behandling av personopplysninger

Når du besøker vår nettbutikk, er Hemson Sverige AB ansvarlig for behandlingen av de opplysningene som inneholder personopplysninger. Hvis du har spørsmål om hvordan vi behandler dine opplysninger når du besøker vår nettbutikk eller lignende, vennligst kontakt oss på [email protected].

Hvorfor behandler vi dine opplysninger?

Hensikten med behandlingen av dine opplysninger er å optimalisere nettstedet og forbedre din brukeropplevelse, slik at vi kan tilby deg den nyeste informasjonen om oss, sende tilbud om våre produkter og tjenester, samt ha muligheten til å inngå salgs- og leveringsavtaler med deg. Vi ønsker å påpeke at behandlingen av dine opplysninger er basert på ditt samtykke, og at du når som helst kan trekke tilbake ditt samtykke. 

I tillegg kan personopplysninger behandles for direkte markedsføringsformål og målrettet annonsering på tredjepartsplattformer, basert på berettiget interesse. Du har rett til å protestere mot slik behandling ved å kontakte oss på [email protected].

Hvem kan se dine opplysninger?

Innenfor rammen av vår markedsføring deler vi dine opplysninger med våre reklamebyråer og, i enkelte tilfeller, med tredjeland. Et tredjeland er i denne sammenhengen et land utenfor EU/EØS, for eksempel hvis du kjøper varer fra oss, vil opplysningene dine bli sendt til landet der varene skal leveres. Mulige mottakere i tredjeland kan være Google, Inc., Facebook, Inc. og LinkedIn Corporation, som er beskyttet av Privacy Shield-avtalen. Det betyr at kommisjonen har fastslått at disse mottakerne sikrer et passende beskyttelsesnivå for personopplysninger. Les mer om Privacy Shield-avtalen på www.privacyshield.gov.

Hvor lenge lagrer vi dine opplysninger?

Dine opplysninger lagres i opptil to år fra ditt siste besøk på nettbutikken og i tre år hvis du trekker tilbake ditt samtykke eller gjør et kjøp. Hvis opplysningene dine er relevante for Hemson Sverige ABs regnskap, vil vi lagre dem i opptil fem år fra det gjeldende regnskapsåret.

Hvilke rettigheter har du?

I henhold til personvernforordningen har du en rekke rettigheter når det gjelder behandlingen av dine opplysninger. Hvis du ønsker å utøve disse rettighetene, vennligst kontakt oss på [email protected].

Her er en oversikt over dine rettigheter:

• Du har når som helst rett til å få vite hvilke opplysninger vi har om deg.

• Du har rett til å be om retting av eventuelt feilaktig informasjon om deg.

• I enkelte tilfeller har du rett til å be om at dine opplysninger slettes.

• I enkelte tilfeller har du rett til å be om at behandlingen av dine opplysninger begrenses. Hvis du har rett til å begrense behandlingen, vil vi kun behandle opplysningene dine – med unntak av lagring – med ditt samtykke eller i forbindelse med juridiske krav som fremsettes, utøves eller forsvares, eller for å beskytte en person eller hvis det er en vesentlig offentlig interesse.

• I enkelte tilfeller har du rett til å motsette deg bruken av dine opplysninger.

• I enkelte tilfeller har du rett til å få dine opplysninger i et strukturert, allment brukt og maskinlesbart format. Du kan også be om at dine opplysninger overføres fra en databehandlingsansvarlig til en annen – også kalt dataportabilitet.

Konfliktlösning

Kjøp av produkter på hemson.no er underlagt svensk lov. Tvister vil i tilfelle kun løses ved svenske domstoler.

Felles europeisk onlineplattform for løsning av online-tvister

Felles europeisk onlineplattform for løsning av online-tvister

Den europeiske kommisjonen tilbyr en plattform for online-tvisteløsning (ODR), som du kan finne her:

https://ec.europa.eu/consumers/odr/