Returer
Dette skjemaet bruker du kun hvis du ønsker å angre kjøpet ditt. Er henvendelsen din derimot en reklamasjon? Da finner du all informasjon om Reklamasjon her.
Angrerett
I henhold til loven har du rett til å angre kjøpet ditt innen fjorten dager og returnere ett eller flere produkter uten å oppgi noen grunn. For å overholde angreretten, er det tilstrekkelig at du sender meldingen om utøvelse av angreretten før fristen utløper. For å gjøre dette, vennligst fyll ut returskjemaet nedenfor.
Vær oppmerksom på at du som kunde står for returkostnadene hvis du angrer kjøpet ditt og returnerer ett eller flere produkter. Returkostnadene vil bli trukket fra refusjonen av kjøpesummen. Returkostnadene utgjør 1,5 ganger fraktkostnadene som kunden betalte ved kjøp.
Angreretten begynner den dagen du mottar produktene dine. Hvis de 14 dagene for angrerettens frist utløper på en offentlig fridag, lørdag, søndag, julaften eller nyttårsaften, blir fristen forlenget til neste virkedag. For bestillinger som inneholder flere produkter, som er kjøpt i samme bestilling og levert til forskjellige tider, begynner de 14 dagene fra den dagen du mottok det siste produktet.
Etter at du har mottatt produktene, bør du kun bruke dem i den grad det er nødvendig for å bestemme deres art, egenskaper og funksjon.
Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen og sender den tilbake sammen med produktene. Emballasjens tilstand spiller en stor rolle i vurderingen av produktverdien. I tillegg inneholder originalemballasjen viktig informasjon som kan være nødvendig for returprosessen.
Angreretten gjelder ikke for spesialbestillinger. Du vil bli informert før kjøpet, enten på produktsiden på nettsiden eller via e-post, om produktet ditt er en spesialbestilling som ikke dekkes av angreretten. Et eksempel på spesialbestilling er et lokk som er laget etter kundens ønsker.
Refusjon ved utøvelse av angrerett
Refusjonen av det tilbakebetalte beløpet skjer via samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet av produktene.
Når vi har mottatt produktene dine, vil vi vurdere om verdien har blitt redusert, og refundere det tilsvarende beløpet.
Kjøpesummen kan bli redusert eller holdt tilbake helt dersom verdien på produktene er redusert på grunn av følgende hendelser, for eksempel:
•Du har pakket ut produktene
•Du har allerede brukt produktene
•Produktene ble skadet under ditt eierskap
•Du har brukt produktene utover det som var nødvendig for å bestemme deres egenskaper og funksjonalitet
•Produktene ble skadet eller slitt på grunn av feil bruk
•Du har ikke tatt hensyn til unntakene fra angreretten som gjelder for denne produkttypen
En returseddel vil bli sendt til deg via e-post. Returseddelen blir manuelt laget av Hemson, så det kan ta noen dager før du mottar den. Etter det kan du sende produktet eller produktene du ønsker å returnere tilbake.